Reisebrev: Treningsleir dag 3

Postet av Kristian Bye-Andersen den 22. Mar 2016

Også dag tre startet kl. 07.00 for undertegnede og Per med en kaffekopp under rolig omgivelser inne i frokostsalen. Jentene kom trøtte, men blide til frokost kl. 08.00.

Dagens første økt var kl. 09.30, og solen varmet godt selv om det blåste veldig på banen.

Treningen inneholdt:

• Oppvarming + hamstring øvelser
  • 11vs10 med fokus på høyt press og gjenvinning på halv bane.
    - Rødt lag: Love, Maja, Kristina, Amanda, Mathilde, Maiken, Frida, Anna, Hannah, Maria, Sofie
    - Blått lag: Oda, Petter, Leni, Troung, Caroline, Einhildur, Sunniva, Kjersti, Rikke, Belona
  • Spill stor bane, 10vs10 fra 16 til 16
    - Rødt lag: Oda, Maja, Amanda, Troung, Einhildur, Frida, Anna, Hannah, Lasse, Kjersti
    - Blått lag: Love, Kristina, Mathilde, Maiken, Maria, Belli, Caroline, Rikke, Leni, Petter, Belona
  • Avslutninger

Etter økta begynte jentene å fokusere på arbeidsoppgaver til kampen før det var på tide med lunsj kl. 12.30. Etter lunsj fikk jentene enda litt mer tid til å begynne å gjøre seg klar til kamp før spillermøtet kl. 13.45. Der gikk vi igjennom arbeidsoppgaver, fokusområder og start 11’er fr vi gikk til banen for å starte oppvarmingen.

Vi startet med følgende lag:
Oda
Maja-Kristina-Amanda-Mathilde

Frida-Maiken-Anna

Caroline-Sofie-Maria

Vi møtte et veldig godt spillende dansk lag, og tapte kampen fortjent 4-2. Frida på straffe og Rikke skåret målene. Jentene var tunge i beina før start og det ble en tøff mental affære. De klarte å være tøffe mentalt i perioder, og i disse periodene var vi bedre enn danskene. Uansett, ikke noe å si på resultatet. Nå trodde jentene at denne tøffe dagen var over, men det var den ikke. Vi skulle skikke klinten fra hveten, og det var duket for en ny runde med Tyrkia Open. Denne gangen gikk konkurransen ut på at alle lagene skulle gjennomføre 4 etapper. Jentene satte opp hvem som skulle ta hvilken etappe før de fikk vite hva etappen innebar. Her gjaldt å huske godt, og samtidig ha tempo. Etappe en skulle teller søyler i første etasje av blokken vi bodde vi. Ved veksling skulle de fortelle antallet de hadde telt, også løp neste ut på å telle lykter på lyktestolpene ved området vi var. Ved veksling skulle de fortelle antallet fra både etappe 1 og etappe 2 før 3 etappe gikk ut på å telle antall tennisbaner. Også her ved veksling skulle antallet fra etappe 1,2 og 3 gis beskjed om til ankerkvinnen. Ankerkvinnen skulle ut å telle trapper før laget samlet kunne komme til undertegnede og fortelle antallene fra alle etappene og hva totalsummen ble. Ingen lag klarte dette på første forsøk, og dermed kunne laget samlet legge ut på en ny runde. Ingen klarte det på andre forsøk heller, men på tredje forsøk fikk vi en vinner. Dette laget bestod av, Sunniva, Amanda, Kristina, Oda. Vi gratulerer!

Utover kvelden fikk jentene fri. De bestemte selv når de spiste middag og de fleste gikk tidlig til middag, for så å kunne slappe av. Vi i teamet rundt gikk på restaurant for å feire Leni Kaurin sin bursdag. Vi gratulerer Leni med dagen! Tirsdagen blir en litt lettere dag for jentene for med frokost kl. 08.00, trening kl. 09.30-11.00 og fri frem til vi alle samles til middag kl. 19.30.